La meva llista de blogs

divendres, 7 de gener del 2011

4. ACTIVITAT IMATGES

 L'OBSERVACIÓ DEL MOVIMENT
Bebe tumbat
Aquest bebe esta tumbat damunt d’una tovallola, possiblement li acaben de fer el bany i esta esperant a que li possin el bolquer i la seva roba. Aquest bebe esta tumbat i s’esta agafant els peus amb les mans.
Em sembla que el bebe està molt tranquil i la seva mirada la centra en alguna cosa, ja que mantè els ulls oberts i sembla molt concentrat. La cosa que li podria cridar la seva atenció podria ser per exemple la seva mare que li esta fent la foto. En el bebe em sembla veure un somriure lleujerament dibuixat en la seva cara.
Un bebe amb 12 setmanes mostra control sobre els dos braços (com ho podem observar en la imatge), mira els objectes interessants i mou els braços, mira alternativament els objectes i les mans i porta les mans davant del cos. Caldria destacar altres característiques com per exemple que mantè les mans obertes.  Aquestes caracteristiques es poden observar clarament en la imatge. Segons les característiques teóriques i les característique observades en la imatge jo crec que aquest bebe té 3 meses (12 setmanes).
Per últim crec que l’etapa del desenvolupament de la prensió que es troba aquest bebe es la presió per contacte, ja que té una prensió passiva per contacte amb un objecte, que encara no es voluntària, el bebe pot sostenir uns segons un objecte amb la mà, i de vegades se’l posa a la boca.
Bebe que gateja
Aquest infant esta gatejant dintre de la seva casa, ja que va despullat, i crec que si no fos a casa seva no aniria despullat.
Em sembla que l’infant esta tranquil, però no ho podria asegurar, ja que el seu rostre no s’observa en la foto. L’infant esta gatejant cap endavant.
Un infant entre 40-48 setmanes gateja coordinant mans i genolls i gateja amb mans i peus. Aquest infant no arrossega els seus peus alhora de gatejar sinò que aixeca les seves cames i com ja ho he esmentat braços i cames van coordinades.
No crec que l’infant tingui 48 setmanes (12 meses), ja que segons la foto no sembla que aquest infant pugui caminar sol i tampoc que pugui anar sol cap a un costat del llitet. Segons les característiques i l’observació de la imatge jo crec que aquest infant té exactament 11 mesos (44 setmanes).
Nena que menja
La nena esta sentada a la taula, segurament esta dinant. La nena té la mà posada a la cara, la qual cosa m’indica que el mejar no li agrada. La cara de la nena no ens indica cap característica, ja que no mostra cap sentiment.
Crec que la nena té tres anys perque amb un any l’infant ja sap masticar i tragar el menjar i a partir d’aqui aprena sentar-se sol i a dominar els seus braços. Amb 2 anys els infants es poden sentar sols.
La nena de la foto sap agafar el menjar amb la mà i segurament esta sentada, ja que no es pot apreciar en la foto.
Els dos nens
Els dos infants de la foto estan sentats al terra i estan jugant amb el menjar. Mentre un dels nens proba el menjar l’altre el mira mentre ell té el seu menjar a la mà.
Un infant amb 40 setmanes juga mab els seus dist i pot agafar el bibero, en canvi un infant amb 48 setmanes sap deixar caure els objectes, mastega i s’empassa el menjar. Aquest infants deuen tenir 18 mesos, ja que són capaços d’agafar el menjar i portar-lo a la boca, com també el saben masticar i empassar-se’l. Per tant jo crec que aquests infants tenen 18 mesos aproximadament.  

3 comentaris:

  1. esta ben raonat però en les edats no i estic molt d'acord,excepte en la del gateig

    ResponElimina
  2. Jo no canviarè cap edat, ja que crec que les meves explicacions estan prou bé raonades, cal dir que en la primera imatge potser que si que ho canviaria, però no estic del tot convençuda, si ho canviaria posaria que l'infant té entre 5 i 7,8 mesos.

    Pel que fa a les altres imatges tots el membres del meu grup han donat respostes diferents i la veritat no m'ha convençut gaire com per modificar la edat.

    En conclusió, les meves expliacions no les modificarè perque crec que estan prou bé, no dic que no em pugui equivocar.

    ResponElimina
  3. Mihaela, com tu molt bé m'has dit al comentari que m'has deixat, apart de la primera fotografia, els altres em coincidit amb les edats. Jo la primera fotografia penso que té entre 6 a 7 mesos perquè a la imatge es pot veure com sosté cada peu en cada mà i això passa entre els 5-6-7 mesos.
    En quant a la imatge de la nena (imatge nº3) i ficaré entre 3 i 4 anys ara, ja que mirant els altres blocs penso que tenen raó.

    ResponElimina